Sárbogárd - PORTÁL VAKOK ÉS GYENGÉNLÁTÓK SZÁMÁRA      
 
ingyenes felolvasó program letöltése    Váltás a grafikus oldalra
 
ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS
Elektronikus űrlapok, kérelmek: 
 

Elektronikus ügyintézés

 

A.)    Útmutató az elektronikus nyomtatványkitöltő használatához az elektronikusan indítható ügyekben rendszeresített nyomtatványokhoz.

 

Dokumentum feltöltése:

 

1.)              Ha az Ön számítógépén még nincs, töltse le az ANYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot a www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok/ Adó és járulékbevallás /letoltom a Java legfrissebb verziojat/html.

           honlapról és telepítse azt a saját gépére.

(Fontos, hogy az AbevJava programot telepítse)

 

2.)              Töltse le a kérelemnyomtatványt hivatalunk honlapjáról (B kérelmek alatt kiválasztva azt az ügyet, amit indítani kíván) és telepítse azt.

 

3.)               Indítsa el az ANYK programot.

 

4.)               Az ANYK-val az Adatok/Új nyomtatvány menüpontban nyissa meg a nyomtatványt.

 

5.)              Töltse ki az űrlapot. Ha szükséges és az ürlap típusa megengedi, csatolhat hozzá más dokumentumot/okat/ (fájlokat is) pl. szkennelve is.

 

6.)               Kitöltés után készítse elő a nyomtatványt elküldésre: kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpontra. Ekkor a program ellenőrzéseket is végez. Jegyezze meg (írja fel) a nyomtatvány mentési helyét és nevét. 

 

7.)              A nyomtatvány elküldése: ha hibátlan a nyomtatvány, akkor kattintson a Kapcsolat az ügyfélkapuval/Elektronikus küldés ügyfélkapun keresztül, menüpontra.

Ez megnyitja a számítógépe alapértelmezett internet böngészőjét és betölti a www.magyarorszag.hu főoldalát.

 

 

8.)              Jelentkezzen be személyes ügyfélkapujába a lap jobb oldalán lévő ügyfélkapu blokkban.

 

9.)              Töltse fel a dokumentumot (amit a 6. pontban írtak szerint megjegyzett mappában talál).

 

10.)          Fontos, hogy olyan dokumentumot töltsön fel, amelyet ellenőrzött, hiánytalanul kitöltött, mert hatóságunk az eljárást arra folytatja el.

 

Válasz a beadványára:

 

1.)               Amennyiben Ön a 2004. évi CXL. Törvény (Ket.) 28/B § (1) a./ pontja alapján az ügyfélkapun keresztül nyújtotta be kérelmét és másként nem rendelkezett, hatóságomnak a 28/B § (5) bekezdése alapján elektronikusan kell a kapcsolatot tartani Önnel.

 

Ez a kapcsolattartás (levelezés, végzés, határozat, stb. ) a központi rendszeren keresztül az Ön személyes ügyfélkapujának tárhelyére küldött hivatalos iratot jelenti.    

 

2.)             Önnek a személyes ügyfélkapuja tárhelyét legalább 5 munkanaponként figyelnie – ürítenie kell, mert amennyiben Hivatalom az elektronikusan megküldött iratra 5 munkanapon belül visszaigazolást nem kap a tárhelyére, úgy másik írásbeli formában kell megismételnünk a közlést (a Ket. 28/B § (6) bek.).

 

3.)              Ön a választott kapcsolattartási módot az eljárás során egy alkalommal módosíthatja, ezt írásban teheti meg. Amennyiben a kérelem benyújtásakor nem az elektronikus módot választotta, arra úgy térhet át, amennyiben a személyes ügyfélkapuján keresztül a fenti  „Dokumentum feltöltése” cím alatt írt módon - a 2. pont kivételével – elektronikus úton elküldi a kapcsolattartás változtatására irányuló kérelmét.

 

Jegyzői hatáskörbe tartozó államigazgatási ügyek közül az elektronikus ügyintézés az alábbiakban kizárt:

 

1.)              A személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványok kiadásával összefüggő eljárásokban 1992. évi LXVI. Tv. 29.§ (2) bek.

Kérelem csak személyesen terjeszthető elő.

 

2.)               Az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokban az 1997. évi LXXVIII. Tv. 53/A § (1) bek. alapján az ügyfél nem jogosult és a hatóság nem köteles elektronikus úton kapcsolatot tartani.

 

 

  Sárbogárd, 2009. október 6.

 

                                                           Dr. Krupa Rozália

                                                                      jegyző

 

B. Kérelmek