Az ügytípus megnevezése:
Közútkezelői hozzájárulás
Eljáró osztály:
Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztály
7000 Sárbogárd, Hősök tere 2.
Tel.: 25/510-965;
E-mail: muszak@sarbogard.hu
Ea.: Békési József
Illetékességi terület:
Sárbogárd Város közigazgatási területe
Ügyintézéshez szükséges dokumentumok:
A kérelemnek tartalmaznia kell:
1) a közút nem közlekedés célú igénybevétele esetén
(bontás, rendezvény, mozgóárusítás):
a) az út (utak) megnevezését, helyrajzi számát
b) az igénybevétel időpontját, időtartamát, mértékét
2) a közút közlekedés célú rendkívüli igénybevétele (megengedett össztömeget, tengelyterhelést, méretet, meghaladó, veszélyes árut szállító jármű) esetén:
a) forgalmi engedély másolat
b) telephely engedély másolat
c) útvonalterv
3) a közút melletti ingatlanok használatával összefüggő igénybevétel (ipari, kereskedelmi, szolgáltatási célú építmény, építése, bővítése, rendeltetési mód változása, közlekedési, közműépítés, bővítés, nyomvonal jellegű építmény elhelyezése, ingatlanok közútcsatlakozása) esetén:
a) helyszínrajz
b) 2 példány tervdokumentáció
4) a közút állagát érintő beavatkozások (útcsatlakozás, kapubehajtó, áteresz, közműbekötés építése) esetén:
a) helyszínrajz
b) keresztszelvény
5.) országos közutat nem érintő járdaépítés estén építéshatósági hozzájárulás. Önkormányzati tulajdonú közutak estében Tulajdonosi hozzájárulás is szükséges.
Alapvető eljárási szabályok (jogszabályok:
Az eljárás az előírt formai és tartalmi követelményeknek megfelelően összeállított kérelem benyújtásával indul. Az általános ügyintézési határidő 21 nap, melybe beletartozik a döntés közlése, viszont nem tartozik bele a hiánypótlásra irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő. A hatóság az ügy érdemében határozatot hoz, az eljárás során eldöntendő egyéb kérdésekben pedig végzést bocsát ki.
Érintett jogszabályok:
2016 évi CL törvény
1988 évi I. törvény
5/2004 (I. 28.) GKM rendelet
Eljárás megindító irat benyújtásának módja:
Személyesen Sárbogárd Város Polgármesteri Hivatalának ügyfélszolgálatán vagy postai úton (Sárbogárd, Hősök tere 2.) ill. e-mailen (muszak@sarbogard.hu).
Útmutató, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás:
A hatósági ügyek elbírálási folyamata a kérelem benyújtásával indul meg.
A szignálást és az iktatást követően az ügyintéző részéről a hatáskör és az illetékesség vizsgálata következik. Amennyiben nincs hatásköre, vagy illetékessége, az ügyiratot meg kell küldeni a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervnek és erről az ügyfelet értesíteni kell. Ha a hatáskör és az illetékesség megállapításra kerül, meg kell vizsgálni, hogy a döntéshez szükséges információ rendelkezésre áll-e. Ha az ügyfél a kérelmet hiányosan nyújtotta be, az eljáró hatóság a kérelem beérkezésétől számított 3 napon belül, megfelelő határidő megjelölése és a mulasztás jogkövetkezményeire történő figyelmeztetés mellett hiánypótlásra hívja fel.
Ha a szükséges adat, információ a rendelkezésre áll, akkor elkészíthető az ügydöntő hozzájárulás-tervezet. A tervezet a kiadmányozási joggal rendelkező felettes elé kerül jóváhagyásra, aki azt minden lehetséges (formai, tartalmi, jogszerűségi) szempontból megvizsgálja. Ha a kiadmányozó a tervezetet megfelelőnek ítéli, azt aláírással látja el, majd a döntést a megfelelő nyilvántartásba felveszik. A közútkezelői hozzájárulások kiadása jegyzői hatáskör. Az ügyfelek megkapják a hozzájárulás őket megillető példányát, melyből a döntésről értesülnek.